"GOOGLE I YAHOO, EL ANUNCIS AMB BASE,

ELS INTERESSOS DEL USUARIS".

"J.G.P. 16.03,2009. "A mesura que a Internet, creix la inversió en publicitat, també s'incrementen les eines per a dominar-la, controlar-la i fer-la més efectiva. Deixant de banda, les eines que mesuren les audiències i que han estat i són, motiu de polèmica "en concret l'OJD sobre l'ús del seu sistema, el 10 de març passat", darrerament s'han produït dues notícies, que avancen cap a una publicitat més personalitzada".

"El febrer del 2009, Yahoo presentà uns nous serveis de màrqueting digital. Un d'ells permet dirigir-se a persones amb anuncis gràfics, a mida basats en els termes que els usuaris, empren en el cercador de Yahoo; un altre, modifica els anuncis en funció de les pàgines que ha visitat l'usuari, i la seva activitat en aquests llocs".

"L'empresa també està preparant, una eina de publicitat en cerques, que permetrà els comercials controlar a quina hora del dia, i en quin dia de la setmana volen que es vegin els anuncis, i a quina edat i gènere, volen dirigir-los".

"D'altra banda, però, Yahooo va aturar el 2 de febrer del 2009, el seu servei de publicitat en feeds, servei que s'havia llançat el 2005".

"Quant a Google, el gener d'aquest any, anuncià que l'empresa aturava el programa Google Print Ads, un servei que pretenia estendre, el sistema publicitari de Google, del món en línia al món fora de línia. Aquest programa, va ser llançat a finals del 2006, amb la col·laboració de cinc diaris i, en el moment del seu tancament, disposava de 807 clients".

"En la línia d'afavorir l'increment dels ingressos, de les pàgines web, Google va presentar "11/03/2009", els seus plans per a publicar anuncis, basats en els interessos dels usuaris d'AdSense".

"Fins ara els anunciants, han aprofitat la publicació d'anuncis, per orientació contextual o per ubicació en les pàgines. Per exemple, si un usuari cerca "càmera digital" a Google, obtindrà anuncis relatius a càmeres digitals".

"I si un usuari, està visitant una web d'un dels partners d'AdSense, veurà anuncis basats en el contingut de la pàgina: per exemple, si es troba en una pàgina d'esports, veurà anuncis de sabates esportives. Un sistema basat, en descriptors o paraules clau".

"PERO AQUEST SISTEMA DE PUBLICITAT, NO SEMPRE ES PROU EFECTIU".

"Amb el nou sistema, llançat en fase beta i que s'aplicarà al llarg del 2009, serà possible arribar als usuaris, segons la seva interacció amb els llocs, com visites a la pàgina de l'anunciant, i en funció dels seus interessos".

"Els anuncis s'associaran a categories d'interessos "esports, cotxes, animals, etc" amb el navegador de l'usuari, el qual registrarà els tipus de llocs, i les pàgines que visita. Google utilitzarà les categories d'interessos, per a mostrar a l'usuari els anuncis més rellevants".

"Google, que no és l'unica companyia que ofereix, anuncis basats en els interessos afronta el nou sistema declarant, la seva transparència i la capacitat d'elecció, per part de l'usuari".

"Google ha construït, una eina anomenada Ads Preferences Manager, "Gestor de preferències d'anuncis", que permet a l'usuari veure, esborrar o afegir categories, d'interessos associades amb el seu navegador, per tal que pugui rebre els anuncis que més li interessen".

"A més, l'usuari sempre pot suprimir la cookie de l'AdSense "la qual es mantindrà inactiva encara que se suprimeixein les cookies del navegador mercès a un plug-in que en manté l'elecció".

"En resum, Google pretén oferir anuncis rellevants, als seus usuaris, relacionats amb els seus interessos i, per tant, ajudar els anunciants, a assolir els objectius de les seves campanyes i a propietaris de webs, per tal que generin ingressos de la forma més efectiva. Amb això pretén que l'anunci, sigui un servei a l'usuari".

"Enviat per Josep M. Vinyes a BEAT.cat el 16.03.2009. 12:00.h. A: Jesús Gutiérrez Pascual. "Has rebut aquest missatge, perquè estàs subscrit al grup "BEAT.cat" de Grups de Google. Per a donar-te de baixa d'aquest grup, envia un correu electrònic a "beatcat-unsubscribe@googlegroups.com".

Comentarios

Entradas populares de este blog

"LINDSAY LOHAN", SEMIDESNUDA, REALIZA SU "POSADO" MÁS CONTROVERTIDO". "LO HA HECHO PARA LA REVISTA "MUSE".

"DE VACACIONES EN EL CARIBE". "CON 27 AÑOS, PARECE QUE ESTÁ, EN EL "MORPHING GEORDIE"."KIMBERLEY SE ENCUENTRA TRABAJANDO".

"Beating Blackjack, Roulette, and the Stock Market: The 90-Year-Old Gambl...