"FORD EUROPA, PODRIA MARCHAR DE VALENCIA SI EN MENOS DE CINCO AÑOS, NO HAY CONSTRUIDO UN "CORREDOR MEDITERRANEO".

"Ford podría marchar de Valencia,

si en menos de cinco años, no hay

corredor Mediterráneo".

http://autoconsultorio.com/files/2010/05/Ford_C-Max_Hibrido_anuncio.jpg

"El responsable de logística de Ford Europa, Louis Paredis, urge a la ejecución del eje ferroviario, para "no perder competitividad".

"LV.S.E. 02.12.2010."Ante el interés despertado principalmente en Valencia; La Vanguardia.es reproduce íntegra la conversación que ayer, mantuvo Louis Paredis, responsable de logística de Ford Europa, con cuatro medios de comunicación "La Vanguardia, El País, Levante y Las Provincias, en Bruselas; en la que subraya la importancia estrategia del corredor mediterráneo, y los riesgos que conllevaría el retraso de su puesta en marcha para Ford Valencia".

"Además, se adjunta la conferencia pronunciada por Enric Martí, responsable logístico de SEAT, en la jornada organizada en el Parlamento Europeo; por el Institut Ignasi Villalonga".

"Pregunta: ¿Hasta qué punto es clave para su empresa en la planta de Valencia, la ejecución del corredor mediterráneo?".

"Respuesta: Soy el responsable del aprovisionamiento de material, y de logística de vehículos de la Ford, para toda Europa. Hace 35 años comenzamos la producción de vehículos en Valencia, y en todo este tiempo nuestra visión de la producción era muy diferente".

"Se planteó o se podría decir que la mirada logística, era para una única región. En este sentido, vimos la posibilidad de potenciar la producción local en Valencia. Pero tras 35 años todo esto ha cambiado".

"Ahora producimos 2.000 vehículos diarios, para 63 regiones. Y producimos para 19 regiones de Europa, pero también para estados Unidos, para Taiwan, para todo el mundo. Eso significa que los materiales, nos llegan de todo el mundo, desde Asia y desde EE.UU., y fabricamos en un entorno global, porque estamos en una economía global".

"En materia de inversión logística, las cosas han cambiado radicalmente. Hace 35 años el coste logístico representaba una pequeña parte del coste de producción. Actualmente el coste de distribución, es el coste logístico más importante en la producción de los vehículos".

"El eje mediterráneo ya no es sólo importante para la propia región. En estas circunstancias ya no hemos de pensar en que la inversión es importante, para una región sino que es importante, para nuestra capacidad competitiva en toda Europa".

"¿Cree usted que existe el riesgo de que Ford, pueda deslocalizar su producción en Valencia si en el futuro, no existe el corredor mediterráneo?".

"Ese riesgo existe. Porque nosotros no podemos perder nuestra posición competitiva, no sólo en Europa, sino en el mundo. La región de Valencia es importante por su elemento competitivo, porque es receptor de materias desde Asia, desde el Norte de África y de muchas partes del mundo, que circulan por el puerto de valencia. El eje mediterráneo permitiría que toda esa producción, tuviera una mejor salida en Europa. Es clave".

"Pregunta: ¿En qué plazo valora usted que debería estar ejecutado, el corredor para no perjudicar a Ford?. ¿En 10, 15 o 20 años?".

"En cinco años. Debe hacerse ya. En el mundo se están haciendo inversiones en Asia, en Africa, en EE.UU.; y no podemos perder nuestra capacidad competitiva. Todo el mundo invierte en logística y producción; y no podemos retrasarnos".

"Intervención en Bruselas, de Enric Martí, director general de logística de Seat "en catalán".

"Abans de tot vull agrair a l'organització l'oportunitat, que ens ha donat a SEAT per poder dirigir unes paraules aquí, a la seu del Parlament Europeu. L'automoció és una de les estructures més fortes de la nostra economia".

"A Barcelona i València, es fa el 50% del total de la producció automobilística espanyola, i aquesta indústria, representa el 10 i el 21% del PIB de les seves respectives economies, amb un impacte en ocupació directe i indirecte estimat en unes 160.000 persones.

"En el nostre cas concret, SEAT és líder en el desenvolupament del teixit industrial i econòmic de la regió, especialment pel que fa referència a inversions en R+D i en llocs de treball".

"Som una empresa amb una visió clarament exportadora, donat que destinem el 75% de la nostra producció, als mercats exteriors, i utilitzem la via terrestre, tren i camió, per transportar el 50% dels nostres vehicles destinats a aquests mercats".

"El propi creixement de la producció que preveiem, tindrà lloc a la nostra fàbrica de Martorell, així com l"allunyament, tant de les nostres fonts d'aprovisionament, com dels mercats de destinació dels nostres productes, faran que les xifres absolutes dels volums de transport, es vegin incrementades de manera rellevant en un futur no pas llunyà".

"En aquest escenari, l'impacte de la logística, en el costos associats a la producció, que actualment és d'un 18%, podria créixer, perjudicant de forma clara, la nostra competitivitat respecte d'altres regions europees, que ja només per situació geogràfica, poden oferir costos logístics més baixos. I parlem de percentatges determinants en el cost final del vehicle".

"Certament necessitem que tant les inversions en infraestructures, com la millora en la seva gestió, ens ajudin, no sols a evitar l'augment dels costos logístics, sinó a millorar-los. El correcte funcionament de la logística s"ha convertit en una necessitat vital per mantenir la competitivitat de la nostra industria i assegurar el creixement econòmic en el nostre entorn".

"Tanmateix, no podem oblidar el impacte en externalitats. Amb les dades del 2009, si SEAT hagués fet la distribució dels seus cotxes, únicament per camió, hagués carregat uns 40.000 camions; si traslladem aquest volum a ferrocarril, parlaríem, be de 2.200 trens de 400 metres o de 1.300 trens de 700 metres. Aquí faltaria afegir el transport de components, així com d'altres cadenes logístiques associades, als nostres proveïdors".

"Per acabar no hem d'oblidar tot el transport, que ve provocat per la deslocalització al Nord d'Àfrica, i especialment pel seu impacte directe sobre les nostres infraestructures, al procedent dels països del Magreb, Marroc i Algèria, que tenen unes exportacions creixents cap a Europa i pels quals l"Arc Mediterrani és la seva zona natural de pas cap a Centre Europa".

"El compromís de SEAT amb el desenvolupament d'una xarxa ferroviària de transport de mercaderies sostenible i eficient, s'evidencia, no tant sols amb la nostra presència en aquest acte, sinó també en la utilització majoritària del tren pel transport dels nostres cotxes cap a Europa, que ja estem fent avui, encara amb tots els problemes que representen els dèficits actuals del mateix; connexió, ampla de via, longitud trens, etc".

"La creació d"un espai ferroviari únic a Europa, seguint per exemple el model d'Eurocontrol pel tràfic aeri, pot ésser considerat fonamental per permetre augmentar la quota ferroviària en relacions de mitja i llarga distància, amb la corresponent reducció de la saturació de les carreteres en un entorn cada vegada més restrictiu d'aquest mitjà de transport; i el medi ambient també ens ho agrairà".

"Com a conclusió, aquest escenari ens porta a manifestar clarament la nostre posició sobre la necessitat de que la Comissió Europea declari com a prioritari l"Eix Ferroviari Mediterrani, orientat al transport de mercaderies. Moltes mercès per la seva atenció".

http://noticiascomunitatvalenciana.es/images/ford-europa-camps-fleming.jpg

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