"EL COMITÉ DE REGIONS D´EUROPA, CENSURA

L´ESTAT PER L´ERROR "D´AILLAR CATALUNYA"

AMB LA MARXA "D´IBERIA"

"EL VICEPRESIDENT, APOSTA PER SUBVENCIONAR VOLS INTERNACIOANALS DE "I´BERIA" AL PRAT".

"x.M. / ACN".

"Un avió de Clickair i un d'Iberia al Prat"

"Barcelona".
"El Prat de Llobregat".

"EFE. 06.03.2009. "El Comitè de les Regions, de la Unió Europea, "CdR" alerta el govern espanyol, que "aïllar Catalunya" centralitzant Iberia a Barajas, seria "una mala política i un error magistral".

"El seu vicepresident primer, l'exministre socialista francès Michel Delebarre, reclama que es mantinguin a Barcelona fins i tot, "les connexions que potser no són immediatament rendibles econòmicament, però que són estratègiques per al desenvolupament" de Catalunya. Si convé, amb subvencions públiques".

"Durant la Cimera Europea de Regions, i Ciutats organitzada pel CdR a Praga, "Txèquia" i en la qual participa el president José Montilla, Delebarre ha alertat que el "potencial" de Catalunya "depèn" de les connexions internacionals de l'aeroport del Prat, en una entrevista feta per l'Agència Catalana de Notícies, "ACN".

"Delebarre aposta per mantenir-les "com a servei públic" i reclama al govern espanyol i al de la Generalitat que subvencionin els vols d'Iberia que no siguin rendibles".

"No podem demanar, a una aerolínia privada que pagui el cost, de desenvolupament d'un territori que ha d'assumir l'administració pública", admet Delebarre, que reivindica "una intervenció estatal o regional, almenys en la fase de llançament, fins que una connexió aèria s'acosti a la rendibilitat econòmica". El vicepresident primer del CdR nega que la futura aerolínia de baix cost entre Vueling i Clickair pugui substituir Iberia:

"El baix cost, ha permès una evolució important del sector del transport, però cal mantenir connexions de servei públic, que potser no són immediatament rendibles econòmicament, però sí estratègiques per al desenvolupament".

"Delebarre diu que, molts francesos passarien pel Prat si tingués connexions internacionals. També renya el govern espanyol, pel retard de la construcció del TAV fins a la frontera francesa:
"El TAV és responsabilitat de l'Estat, no dels governs autonòmics; no es pot fer una gran connexió ferroviària ajuntant xarxes regionals, sinó que cal que el govern espanyol i el francès deixin de culpar-se l'un a l'altre i s'asseguin d'una vegada per totes, i decideixin. Defensa la interconnexió elèctrica de tota la Unió Europea".

"El vicepresident primer del Comitè de les Regions, "CdR" defensa que "l'interès general", obliga a construir la interconnexió elèctrica, amb França a través dels Pirineus. "Acceptem el debat i les protestes, però ha arribat el moment, de prendre una decisió en favor de l'interès general", tot i que "respectant al màxim les preocupacions, del territori i dels ecologistes", opina l'exministre francès".

"Anem cap a una estratègia europea, de l'energia i a partir d'aquest moment, cal interconnectar els diferents sistemes elèctrics, així que és necessari creuar els Pirineus" amb la línia elèctrica de molt alta tensió "MAT".

Comentarios

Entradas populares de este blog

"LINDSAY LOHAN", SEMIDESNUDA, REALIZA SU "POSADO" MÁS CONTROVERTIDO". "LO HA HECHO PARA LA REVISTA "MUSE".

"DE VACACIONES EN EL CARIBE". "CON 27 AÑOS, PARECE QUE ESTÁ, EN EL "MORPHING GEORDIE"."KIMBERLEY SE ENCUENTRA TRABAJANDO".

"Beating Blackjack, Roulette, and the Stock Market: The 90-Year-Old Gambl...