"AKTUELL SOM: VD FÖR MAFIOSO PR, KKOKBOKSFÖRFATTARE OCH BLOGGFÖRFATTARE".

Normal text Stor text Extra stor text

"När Dominika Peczynski är i Hornstull tar det inte lång tid innan hon börjar längta efter glamour".

"Stockholmska med:

Dominika Peczynski"


"Jag börjar bli en gammal tant och vill inte vara ute senare än till klockan 22.00, säger Dominika Peczynski".

"Foto: Emma Wallte".

"Aktuell som: VD för Mafioso PR, kokboksförfattare och bloggförfattare. Är tidigare känd som fotomodell, medlem i musikgruppen Army of Lovers och synthpopduon Nouveau Riche samt programledare i bland annat TV3 och Kanal 5".

"Shoppar: "På Zara i Sturegallerian som ligger nära jobbet. Där köper jag allt i klädesväg, det måste gå snabbt och smärtfritt. Men accessoarer köper jag i mer exklusiva butiker".

"Fikar: "Bara kaffe känns tråkigt, jag föredrar en hel frukost. Gärna på Grand eller Rival om man blir bjuden. Det är ett bra sätt att börja dagen på".

"Hittar presenter: "Presentinhandling brukar likna min julklappstradition som sker på NK den 23 december".

"Är stamgäst på: "Jag har inga riktiga stammishak. Men det blir antingen McDonalds eller Mathias Dahlgren när jag går ut för att äta. Slumma eller lyxa - antingen eller. Och så passar det bra att gå till McDonalds efter att jag har slösat bort mina pengar på Mathias Dahlgren".

"Följer inte med till: "Något vegetariskt ställe. Jag gillar kött".

"Vi pratar Stockholm med Dominika Peczynski, VD för Mafioso PR, och tar reda på hur en kväll på stan ser ut. Champagne och tidig sorti är Dominikas melodi".

"Vilken del av stan undviker du?".

"Livet kring Hornstull är inte riktigt min scen. Börjar längta efter glamour och måste bort därifrån".

"Var känner du dig som hemma?".

"Ställen utmed Strömkajen som Nya Lydmar, Mathias Dahlgren och Cadierbaren. Förmodligen för att jag ser mitt Söder därifrån".

"Vilken är den mest överskattade delen av stan?".

"Det smärtar att säga det, eftersom det är där jag bor, men kroglivet på Södermalm är inte så fantastiskt som det sägs".

"Vilken är den mest underskattade delen av stan?".

"Gamla Stan. Det är inte riktigt stockholmskt att vilja röra sig där på grund av turiststämpeln, men det är en fin stadsdel".

"Hur ofta går du ut?".

"Jag går ut och dricker vin efter jobbet med väninnor ganska ofta, men gör alltid en tidig sorti. Föredrar den engelska stilen där man satsar på after work på barer som stänger senast 23.00. Jag hatar att vara ute efter midnatt och tycker att folk är som trevligast innan de hunnit bli mer berusade än salongs".

"Var och när ses vi?".

"På Cadierbaren för ett glas champagne runt klockan 17, vi säger att det är lördag".

"Äter vi någon middag?".

"Ja, i bistrodelen på Mathias Dahlgren. Inte i den tvåstjärniga matsalen för det gör man med en dejt. Vi är vänner och håller oss till den enstjärniga delen. Det serveras små rätter och vi tar in två var och smakar av varandras".

"Var leder kvällen?".

"Jag blir trött och vill gå hem innan klockan 21. Är vi ett stort sällskap så går jag förmodligen och låser in mig på toaletten medan resten går vidare. Annars tackar jag bara för mig och går hem och sover. Imorgon är en ny dag, kanske med inslag av champagne och bad på Clarion Signs åttonde våning".

Comentarios

Anónimo ha dicho que…
maste kolla:)

Entradas populares de este blog

"LINDSAY LOHAN", SEMIDESNUDA, REALIZA SU "POSADO" MÁS CONTROVERTIDO". "LO HA HECHO PARA LA REVISTA "MUSE".

"DE VACACIONES EN EL CARIBE". "CON 27 AÑOS, PARECE QUE ESTÁ, EN EL "MORPHING GEORDIE"."KIMBERLEY SE ENCUENTRA TRABAJANDO".

"Beating Blackjack, Roulette, and the Stock Market: The 90-Year-Old Gambl...